Leveren en bezorgen
Hier vindt u antwoord op de vragen over het leveren en bezorgen van een bestelling.
Hoe lang is de levertijd?
Wanneer u een bestelling plaatst op maandag t/m vrijdag voor 15:00 uur, versturen we de bestelling nog dezelfde dag. Bestellingen die na 15:00 uur of in het weekend geplaatst zijn, worden de eerstvolgende werkdag verzonden. In Nederland en België ontvangt u uw bestelling binnen 1 tot 2 werkdagen.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra uw bestelling bij PostNL is aangemeld, ontvangt u van ons een e-mail met daarin de Track & Trace code. Hiermee kunt u de status van uw zending volgen. Ook het aflevermoment wordt aangegeven. Tevens vindt u de volginformatie in uw eigen account. Let op: dit is het verwachte aflevermoment en biedt geen garanties. U kunt de link tevens openen in de PostNL app of uw zending opzoeken via de PostNL app.
Kunnen jullie mijn bestelling traceren?
Ja, wanneer u contact met ons opneemt, traceren wij de zending voor u. Heeft u een Goed Bezig Natuurlijk account, dan kunt u deze ook raadplegen. Log in en bekijk uw Track & Trace informatie. Wij doen er alles aan om te zorgen dat u uw bestelling goed en juist verzonden en bezorgt wordt.
Kan er vertraging in de bezorging zijn door PostNL?
Ja, met name in drukke perioden, zoals rondom de feestdagen, kan het voorkomen dat uw pakket bij PostNL vertraging oploopt. Houd hier alstublieft rekening mee.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Als u niet thuis bent als PostNL een pakket bezorgt, dan proberen ze het standaard bij de buren af te leveren. Als dat ook niet lukt, ontvangt u een e-mail met daarin nieuwe informatie. Het kan zijn dat de volgende werkdag een tweede bezorgpoging wordt gedaan of dat het pakket naar een PostNL-punt gaat. U kunt ook de bezorgopties aanpassen op de website van PostNL. U kunt kiezen uit:
- een specifieke dag en tijdvenster
- een ander afleveradres
- of een van de vele PostNL afhaalpunten
Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij een PostNL servicepunt?
Uw bestelling kan afgehaald worden bij de PostNL afhaalpunten. Als u dit heeft aangegeven tijdens het afrekenen. Wanneer u thuisbezorging heeft aangegeven is dit doorgaans mogelijk nadat PostNL twee bezorgpogingen heeft verricht die niet succesvol waren.
Het adres van dit PostNL afhaalpunt staat op het bericht dat de bezorger voor u heeft achtergelaten. U ontvangt een e-mail met daarin de nodige informatie.
Wat moet ik doen als ik mijn pakketje niet heb ontvangen?
Wanneer u het pakketje nog niet heeft ontvangen controleer dan het volgende:
1. De Track & Trace code van het pakket
U vindt deze in uw Goed Bezig Natuurlijk account of in uw verzendbevestiging. Controleer via deze link of via de PostNL app of de tijdvakindicatie van de bezorging is verschoven.
2. Het bezorgadres
Klopt het bezorgadres dat u heeft ingevuld? Controleer ook uw postcode.
3. Uw mailbox
Heeft u een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? Dan is het pakket bij de buren bezorgd of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland. Het is mogelijk dat na 2 bezorg probeer mogelijkheden uw pakket bij een PostNL afhaalpunt is afgeleverd.