Leveren en bezorgen

Hier vindt u antwoord op de vragen over het leveren en bezorgen van een bestelling.

Wanneer u een bestelling plaatst op maandag t/m vrijdag voor 16:00 uur, versturen we de bestelling nog dezelfde dag. Bestellingen die na 16:00 uur of in het weekend geplaatst zijn, worden de eerstvolgende werkdag verzonden. In Nederland en België ontvangt u uw bestelling binnen 1 tot 2 werkdagen. Het kan zijn dat uw bestelling langer onderweg is waardoor de levertijd niet gehaald wordt. In drukke periodes kan het voorkomen dat u de levering na twee werkdagen ontvangt.

Zodra uw bestelling bij PostNL is aangemeld, ontvangt u een e-mail van PostNL met een Track & Trace code en een link. Hiermee kunt u de status van uw verzending volgen. Ook het aflevermoment wordt aangegeven. Tevens vindt u de volginformatie in uw eigen account. Let op: dit is het verwachte aflevermoment en biedt geen garanties. U kunt de link tevens openen in de PostNL app of uw zending opzoeken via de PostNL app.

Ja, wanneer u contact met ons opneemt, traceren wij de zending voor u. Heeft u een Goed Bezig Natuurlijk account, dan kunt u deze ook raadplegen. Log in en bekijk uw Track & Trace informatie. Wij doen er alles aan om te zorgen dat u uw bestelling goed en juist verzonden en bezorgt wordt.

Ja, met name in drukke perioden, zoals rondom de feestdagen, kan het voorkomen dat uw pakket bij PostNL vertraging oploopt. Houd hier alstublieft rekening mee.

Als u niet thuis bent als PostNL een pakket bezorgt, dan proberen ze het standaard bij de buren af te leveren. Als dat ook niet lukt, wordt er een bericht middels een briefje achtergelaten dat de volgende werkdag een tweede bezorgpoging gedaan zal worden. Op dit briefje staat ook een ‘Niet-thuis-code’, waarmee u online of via de PostNL app kunt kiezen uit verschillende opties voor de tweede bezorgpoging. U kunt kiezen uit:

- een specifieke dag en tijdvenster
- een ander afleveradres
- of een van de vele PostNL afhaalpunten

Uw bestelling kan afgehaald worden bij de PostNL afhaalpunten. Als u dit heeft aangegeven tijdens het bestellen. Wanneer u thuisbezorging heeft aangegeven is dit doorgaans mogelijk nadat PostNL twee bezorgpogingen heeft verricht die niet succesvol waren.
Het adres van dit PostNL afhaalpunt staat op het bericht dat de bezorger voor u heeft achtergelaten. U ontvangt eventueel een e-mailbericht.

Ja, u kunt de PostNL app installeren op uw telefoon (iPhone of Android). Hiermee kunt u uw zending altijd volgen en wordt u op de hoogte worden gehouden van de status van uw zending en het geplande bezorgmoment. Indien de eerste afleverpoging niet succesvol was, kunt u nogmaals via de app aangeven waar en wanneer uw pakket bezorgd moet worden.

Wanneer u het pakketje nog niet heeft ontvangen controleer dan het volgende:

1. De Track & Trace code van het pakket
Je vindt deze in Mijn Goed Bezig Natuurlijk of in je verzendbevestiging. Controleer via deze link of via de PostNL app of de tijdvakindicatie van de bezorging is verschoven.

2. Het bezorgadres
Klopt het bezorgadres dat je hebt ingevuld? Controleer ook je postcode.

3. De brievenbus
Heb je een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? Dan is het pakket bij de buren bezorgd of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland. Het is mogelijk dat na 2 bezorg probeer mogelijkheden uw pakket bij een PostNL afhaalpunt is afgeleverd.

Wacht dan even af, want meestal wordt een vertraagd pakketje de volgende dag bezorgd. Heb je jouw pakketje 5 dagen na de oorspronkelijke bezorgdag nog niet ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dan vinden we samen een oplossing.

Menu